Saturday, March 22, 2008

Meanwhile in Tinseltown

Jag kan tänka mig följande scenario:
Nån kommer hem till mig, vi ska iväg kanske för att fika eller ghostride:a eller vadfansomhelst.
Denna någon väntar i alla fall på att jag ska göra mig i ordning och går under tiden på toaletten för att okynneskissa lite och snoka i badrumsskåpet. Men väl därinne faller blicken direkt på badkarets botten där en märklig syn fångar uppmärksamheten.
Visste man inte bättre skulle man kunna tro att nåt magiskt ägt rum, ty synen som uppenbarar sig i det vita porslinet drar associationerna mot något sagolikt, utom denna värld.

Är de pastellfärgade flagorna resultatet av tiden stannat och låtit en god fé tumla runt i det härliga badvatten som jag och min kille lämnat efter oss igår kväll (tillsammans med hudflagor and all that jazz)?
Har badkaret fått huvudrollen i en Disneyprinsessas makeover där stardust och pastellkonfetti blästrat upp hennes sorgliga paltor i hampa till en balklänning i taft och siden?
Är det så att det i själva verket var ett badkar Törnrosa låg i och detta är allt som finns kvar post väckelsekyss?

- Ursäkta badkaret! ropar jag så till min gäst. Det är en sorts badbomb från Lush som är ansvarig, har inte orkat ta bort det där.

"Eller så är det vad hon vill att jag ska tro" tänker gästen listigt.

- Nej, allvarligt. Det är en badbomb, svarar jag snabbt.

"Hm, hon kan läsa tankar. Intressant.." tänker gästen.

3 comments:

Anonymous said...

Din blogg = bästa bloggen.

Anonymous said...

det här inlägget är ett av dem bästa jag nånsin läst. Älskarälskarälskar!

Brita said...

åsa och jasmine: äsch, NI är bäst!