Friday, May 29, 2009

HEJ LÄSARE (kategori 1), JAG BEHÖVER DIN HJÄLP

Ibland händer det faktiskt att folk kommer fram till mig ute på lokal och bara: "jag läser din blogg". I samtliga fall (obs sant) har det rört sig om en råsnygg tjej, vilket har gjort mig stolt och lite generad men great minds think alike osv.

Den kunskapen plus statistik från analytics gör att jag drar slutsatsen att du, läsare av denna blogg, tillhör någon av dessa två grupper:

1. heta tjejer med råbra smak, från all over Europa och lite USA
2. anställda/fd anställda (Triumf) på Great Works

Jag vill rikta detta inlägg till den första (dominerande) gruppen. Ni andra: hörs snart igen, ok?

Jag har nämligen fått för mig att jag ska färga håret rött.

(fundera ett tag)

Vad är dina spontana reaktioner på det? Blir du orolig att jag inte ska passa i rött läppstift, eller att mitt korallröda rouge plötsligt ska kännas helt fel? Jag förstår dig, för dessa tankar rör sig även i mitt huvud. Men å andra sidan: tänk på mina grönbruna ögon - vilket lyft de kommer få! Och hudfärgen kommer helt klart vinna på det här.

Men vilken nyans och vilken kändisröda färg ska jag eftersträva? Eller ska jag skita i det och jobba vidare på min tråkiga, men somriga, blonderade kalufs?

Tacksam för ditt svar.
/DESPERAT

10 comments:

Rebecca said...

(ehm, med risk för att verka otroligt självgod och vara först att svara och därmed räkna mig själv till kategori 1. Men jag kan inte hålla mig när det gäller frågor om HÅR)

gör det! Så himla fint! Tycker du ska ha lite sådär urtvättat rött som Isla Fisher har.

sen, bara som en varning, måste du vara medveten om eventuella Fahrman-gliringar som kan komma din väg efteråt. "Bloggarnas trendfärg" etc etc.

http://glamour.se/mode/trend/2009/bloggspaning-5-inlagg-att-/index.xml

Helena said...

Alltså, du är svinsnygg och skulle nog passa i det mesta. MEN jag tycker du ska fortsätta på det blonda spåret!

Rött är svårt. Kan lätt bli knas och svårt att rätta till i efterhand (jag talar av erfarenhet...)

anna-carin said...

tack för att vi kan prata om det här, jag känner att vi inte riktigt gjort det ordentligt.

när jag förra veckan var beredd att ta steget till rött hår insåg jag en grej - jag har ju asmycket korallröda kläder och nagellack. detta kommer skära sig och bli fult mot ett rött hår (enligt mig då.) men då du är den av oss som insett att du inte är 10 längre (då man klädde sig i de färger jag klär mig i) tycker jag såå mycket att du ska tuta och köra. eller kör bara.

du kommer bli ashet i det och med risk för att låta lite töntig - det är ju bättre du gör det nu när du är hyfsat nypeppad (aeh ok jag vet att du varit det länge) men istället för att det blir såhär:
du fortsätter med ditt blonda hela sommaren fast går egentligen runt och vill vara rödhårig. och när du väl inser att du kommer måsta ta steget ändå för att du aldrig kan släppa tanken kommer folk (ja folk, dom där människorna man egentligen inte ska lyssna på) att bara "aha ska du oCkSå bli rödhårig som alla andra?" underförstått: det har varit en trend länge och man vill inte vara den som hakar på en sådan för sent. fast sånt ska man ju skita i, ja.

nu har jag varit rödbrunhårig i en vecka och det är niiice.
gör det rött, det är svårt att få bort det vet vi. men vafan - ska vi vara fega forever bara för att det är svårt att fixa? he e int omjöligt!

å kolla bah vad fint det är när man är brun; http://images.art.com/images/products/regular/12272000/12272225.jpg

Kristoffer Triumf said...

... ... ...

Cherry said...

KÖR! Du kan lyssna på Blonde redhead medans du gör't!

Matilda said...

Köp en peruk!

Malin said...

Visst kommer koppartonen, den urblekt röda eller strawberry blondnyansen att klä dig alldeles utmärkt men du kommer aldrig att känna samma pirriga "Damn, I look good!-känsla" som när du blonderade dig.
Testar man väteperoxid verkar man bli hookad för resten av livet och inget kommer slå jungfrusilen. Ta det från en som vet...

/Din Malin

Rut said...

rött rött rött!

skit i korallfärger, inte så kul ändå. och rött läppstift kan man ha även som rödhårig bara det har tillräckligt med gult i sig.

Brita said...

Åh, jag älskar min fanbase! Ni är fantastiska - tack för alla tips.

Anonymous said...

varfor inte:)